Toţi ne dorim ca autoturismele noastre să fie într-o stare perfectă, aşa cum ne dorim corpuri sănătoase. Cu siguranţă, de multe ori ne pasă mai mult de starea maşinii decât de cea a corpurilor proprii. Exact ca şi în cazurile dietelor şi produselor cosmetice care îţi garantează o mai bună stare de sănătate, există numeroase proceduri care promit aceleaşi efecte pentru autoturismul tău. Aşa cum multe dintre dietele pentru un trup sănătos au fost îndelung dezbătute, şi aceste proceduri de curăţare şi decarbonizare a motorului au stârnit multe controverse.
Adesea ne confruntăm cu o creştere a consumului de carburant şi scăderea puterii maşinii – lucru de neacceptat pentru orice proprietar de autoturism. Acestea sunt momentele când alegem să luăm în considerare procedura de decarbonizare a motorului.
Decarbonizarea motorului poate fi, aşa cum sugerează şi denumirea, un proces chimic sau mecanic ce constă în curăţarea depunerilor de carbon depozitate pe pistoane, pentru o mai bună funcţionare a motorului. Procesul implică, de asemenea, eliminarea depozitelor de carbon depuse pe celelalte componente de funncţionare a motorului.
Există două tehnici de decarbonizare – mecanică şi chimică:
Decarbonizarea mecanică a motorului:
Motorul este deschis, iar depozitele de carbon sunt eliminate fizic de pe piston şi chiulasă. Dacă este realizat de un mecanic profesionist şi cu experienţă, acest proces poate fi un real succes, însă dacă decarbonizarea este realizată de o persoană fără experienţă, motorul poate fi distrus.
Decarbonizarea chimică a motorului:
Această procedură implică utilizarea alcoolului care este adăugat la alimentarea obişnuită cu combustibil. Acesta dizolvă depunerile de carbon formate în diverse părţi ale motorului precum injectoarele, piuliţele sau pistoanele. Carbonul este evacuat prin instalaţia de eşapament.
Se spune că decarbonizarea motorului are următoarele beneficii:
- Curăţă motorul în interior
- Decarbonizează toate componentele importante, curăţând senzorul de oxigen şi, totodată, convertorul catalitic
- Îmbunătăţeşte performanţa
- Reduce zgomotul şi vibraţiile motorului
- Redă şi îmbunătăţeşte eficienţa carburantului
Dar există şi dubii cu privire la necesitatea aplicării tratamentului de decarbonizare a motoarelor moderne. Cele mai multe dintre autoturismele din zilele noastre sunt conforme cu normele de emisie, ceea ce înseamnă că depozitele de carbon şi amprentele sunt reduse. Deci chiar este necesară decarbonizarea? Acest fapt depinde de “simptomele” pe care autoturismul le manifestă. De obicei, maşinile cu depuneri de carbon produc zgomot şi o creştere a presiunii de comprimare, deasupra valorilor recomandate. O scădere drastică a kilometrajuluisi şi a puterii maşinii sunt, de asemenea, semne ale depunerilor de carbon la nivelul motorului. O măsură preventivă pentru aceste depuneri constă în utilizarea de aditivi de carburant, care acţionează pentru curăţarea depozitelor de carbon şi previn, totodată, apariţia lor la nivelul motorului.
Este important să avem în vedere următoarele aspecte înainte de a opta pentru o decarbonizare de motor:
Decarbonizarea motoarelor moderne care funcţionează cu benzină sau motorină nu garantează o îmbunătăţire substanţială a stării motorului.
Ca şi în cazul schimbului periodic de ulei, există interval de timp prestabilit pentru decarbonizare. Nu poţi decide, pur şi simplu, că maşina ta necesită un astfel de tratament. Primul tratament de acest tip ar trebui realizat atunci când maşina atinge pragul de 30.000 km. Dacă maşina a depăşit acest prag şi a atins, să spunem, 50.000 km, tratamentul de decarbonizare ar trebui evitat deoarece nu poţi şti care este cantitatea de carbon depusă pe pistoane. Dacă ai încerca, totuşi, să aplici acest tratament, există posibilitatea de a se crea un decalaj între pistoane şi chiulasă care va produce zgomot şi va reduce presiunea de compresie, astfel reducând performanţa maşinii.
Nu trebuie să optezi pentru decarbonizare frecventă. Există un motiv pentru care acest tratament nu face parte din pachetul anual sau regulat al reviziei autoturismului.
Înainte de a opta pentru decarbonizare, asigură-te că ai analizat toate cauzele pentru care maşina ta nu mai funcţionează în parametrii optimi.
Nu te aştepta că performanţele maşinii să fie aceleaşi după decarbonizare, ele pot scădea din nou pentru că depozitele de carbon nu pot fi evitate.
Decarbonizarea nu este un proces ieftin şi există riscul ca motorul să fie deteriorat. Deci este de preferat să optezi pentru mentenanţa preventivă, precum alimentarea cu carburant pur, schimbul regulat de ulei, utilizarea unui ulei de calitate superioară pentru a reduce depunerea de carbon.
Mulţi dintre producători nu recomandă decarbonizarea motorului deoarece motoarele moderne sunt proiectate să reziste fără ca elementele componente să fie afectate de depunerile de carbon. Date fiind normele de emisii, motoarele sunt proiectate astfel încât să deţină o combustie completă de carburanţi, asigurând astfel cele mai reduse depozite de carbon.
Dacă te deranjează economia de combustibil a maşinii, există posibilitatea ca injectoarele de carburant să fie blocate. În acest caz, poţi apela la servicii profesionale pentru ca injectoarele să fie curăţate. De asemenea, poţi opta pentru tratament chimic care presupune adăugarea de aditivi în rezervor. Pe măsură ce carburantul circulă prin injectoare, aditivii curăţă zonele înfundate, crescând economia de carburant. Acest procedeu este unul care se realizează la nevoie, şi nu regulat, precum revizia maşinii.
Pentru o curatare a motorului este mai bine sa apelati la o firma specializata in aceste servicii care sa dispuna de un echipament dedicat pentru decarbonizarea motorului.
Avantajele serviciului de decarbonizare:
scad emisiile de CO2
motorul devine mai silentios
scade consumul de combustibil
reduce noxele
creste durata de viata a motorului
masina "trage" mai bine
Pret serviciu decarbonizare motor - 150 lei
Articole pentru decarbonizare motoare
curatare decarbonizare motor, metode decarbonizare motor, decarbonizare motor - ce este si cum trebuie facuta